VIRKSOMHEDS SIMULATION

170 MEDARBEJDERE FRA RSM PLUS FIK AHA-OPLEVELSER MED I BAGGAGEN

Det kræver meget at stå foran en stor gruppe mennesker og forklare dem et stort og komplekst virksomhedsspil som Business Scenario. Men instruktøren fangede os lige med det samme, og hele holdet fra Mak&Par klarede det helt fantastisk. Logistikken var god, og alle 170 medarbejdere gik op i det og var meget kreative. Jeg tror, at der kom mange aha-oplevelser hen ad vejen.

SVÆRE AT IMPONERE

Efter fusionen med et andet firma var det en god måde for nye og gamle medarbejdere at mødes på. De synes, at det var en rigtig vellykket dag, fordi blandingen af kreativitet, fysisk og psykisk udfoldelse var rigtig god, og de plejer ellers at være svære at imponere. Udtaler Jørgen Ravn, direktør og partner, RSM Plus

__________________________________________________________________________

BUSINESS SCENARIO - DET FLEKSIBLE VÆRKTØJ

Spørgsmålet var hvordan vi kunne lave et virksomhedsspil, der kunne bruges til mange forskellige virksomheder, kulturer og målsætninger? Svaret var enkelt.

Skab en ramme der indeholder tre dele.

  1. det specifikke - forhold fra den konkrete virksomheds situation, organisation, kultur, miljø, branche osv.
  2. det generelle - almene forhold i erhvervslivet fx udbud og efterspørgsel, regler og love, konjunkturer osv.
  3. det kaotiske - uforudsigelige forhold fra omverdenen der kan udfordre enhver organisation

Jimmy Schiøth fra Mak&Par finder arbejdet med Business Scenario særligt spændende, fordi simulationen giver så mange muligheder for at tilpasse "spillet" til den virkelighed virksomheden agerer i. Da spillet er i "real time" skaber det både spænding, fokus og tilpas forstyrrelse, hvilket giver et enormt engagement fra deltagerne. Det er her, at deltagerne på et Business Scenario får mange aha-oplevelser.

LØSNINGER HENTET "UD AF BOKSEN"

Selv om spillet i høj grad indeholder parametre fra virksomhedens virkelighed, så bringer spillet samtidig deltagerne væk fra de vante rammer. Her er de i et andet miljø, med andre opgaver, og i samarbejde med kolleger fra fx andre afdelinger. Det bryder med de daglige barrierer, vanetænkningen og de sædvanlige floskler. Det er her deltagerne kommer "ud af boksen", og finder nye vinkler og kreative løsninger på gamle problemer siger Jimmy Schiøth.

Se flere løsninger på Teambuilding og Firma events.